Some girls are drunk on love

Sitter och lyssnar på min nya lista på spotify.
Har döpt den till "städlista".
Men har inte städat något till den ännu.
Dimman och jag ligger i sängen och äter alltför saltade popcorn.
Idag lunchade jag med fina Maja.
Det tyckte jag om.
Längtar till vi har en vinafton i lillstugan.
Om du gav mig chansen, skulle jag ta den?
Din närvaro förföljer mig. Jag vill glömma, förtränga eller båda. Tiden läker alla sår?
Det finns så mycket som tiden inte kan radera, det har redan hänt.
Samtidigt som jag vill glömma så önskar jag att klockan kunde vridas tllbaka.
Få göra det annorlunda.
Jag känner något.
Ibland kommer det på natten.
Ibland när jag lyssnar på en låt.
Det är märkligt hur en låt helt plötsligt handlar om dig eller att man får känslan att du själv skrivit texten.
Jag vill glömma, förtränga, gå vidare, låtsas som ingenting.
Spela oberörd.
Men det är det som är.
Men hur jag än gör så berör du.
Mitt hjärta är min akilleshäl.
Hur kan dem små små orden vara de svåra orden och de hårda orden de enkla orden??
Dö som fågel Fenix, brinna upp och återuppstå i sin egen aska.
Starkare än förut.
Börja om på nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback