Får fåglar kramp??

Har jobbat även i dag. Hur lugnt som helst var det i dag. Det är lite tråkigt då. När det finns lite att göra blir man så himla ineffektiv när man väl ska göra något. Det är bättre att ha något att göra hela tiden, då blir det mer gjort. Ska jobba kväll i morgon, men min vapensyster Jojz! Det ska bli skojigt!

Åkte till min häst efter jobbet. Var där i 4½ timme! Det var riktigt skönt faktiskt. Bara gå runt och lulla. Ryckte manen, mockade, borstade honom fin och smörjde sakerna. Så var vi ute på en ridtur. Vi hade ett lite gräl, han ville inte riktigt göra det jag ville. Men eftersom jag inte gav mig fick han göra det.

Alldeles i början av ridturen så såg jag en svan flyga över ett fält och vrålade. Fick då en konstig tanke. Undra om fåglarna någonsin får kramp av att flyga för länge??? Kan låta lite IQ befriat med den tanken. Men i alla fall. Även fast du har tränat och orkar springa långt måste du ju få kramp eller smärta nån gång! Eller??

I morgon ska det komma en tjej från Örebro och provrida. Hon hade tydligen brytit benet för ett litet tag sen så hon kunde bara skritta. Vilken osis att det hon ska se av hästen är när jag rider. Har ju inte hoppat på 2½ månad. Lycka till Emilie säger jag bara!

Försökte se på Wallander men det gick sådär. Niklas bara grinade och Martin skulle prompt vara i vardagsrummet och trösta honom! Suck. Har ju i alla fall sätt börjab. Får hoppa in nu i slutet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback