utbildning

Måndag och tisdag har varit två väldigt intressanta dagar! Vi har haft utbildning för servisen på Öster Malma. Vår föreläsare var helt fantastisk! Vi har ätit förm. fika, konerensluch, eftmid. fika bägge dagarna. Så avlutades den idag genom en slottsguidning. Vädligt intressant. Äntligen kan man svara på frågor om när slottet på Öster Malma byggdes. 1660 började det att byggas efter att dottern Anna- Maria Drakensköld, 16 år, ärvt det av sina föräldrar. 1668 stod det klart! Bland annat!
Detta är två uttryck eller tre blir det ju, som jag tyckte var bra sagda!
"Skyldighet att delta och rättighet att avstå"
"1. Allt som gynnar tillit och respekt måste uppmuntras"
"2. Vad som helst som är respektlöst och gynnar misstro måste förbjudas"

Fick hur mycket inspiration av denna kurs. Att det finns så mycket små saker som gör en gäst nöjd. Det är ganska kul att du kan förgylla deras kväll bara genom att dom får känna att dom kan berätta något för dig! " Man ska undervisa utan att undervisa"
Nu har jag fått en liten hjälp på väg till vad jag vill göra!

Det var jag och Jojo som ville ha en lite guidning, men så blev hon sjuk! Stackars liten! Men ingen fara, emsan har antecknat, ca 9 sidor! Kan ha en lite genomgång med dig hela kvällen i morgon och natten och kvällen efter det och natten efter det! Eftersom vi are working together då!

Just nu strömmar ljuv musik ur mina högtalare! Nathalie Grant- Held.. Helt underbar.. Lyssnar på den så fort jag sätter mig vid datorn! Sen fick jag den av en väldigt snäll person oxå!

By the way Jojo, så syns det förr eller senare på mig att jag ätit cremé brüleé!
Pöss


Kommentarer
Postat av: Jojo

Vilken tur att du har antecknat, då kan ju kanske du rycka in och ha slotts visningar när det krisar: )
Oliwer sitter och pekar på din bild och säger " Emsan komma hem till mitt hus..." Så det är väl bara att pallra sig hit vilken dag som helst! Kramelikram

2007-03-06 @ 19:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback