lagt av mig?

Ihelgen är det karneval i Nyköping. Då alla är ute på stan och det är fylla redan från kl 15 på dagarna. Har legat i min soffa ett tag nu, med en paus för att gå till Hemköp och handla något att äta. Det blir varma mackor. När jag kom hem upptäckte jag att brödet var mögligt. Så jag blev tant Emilie och tog med mig brödet tillbaka och hämta ut ett nytt.
Känner inget sug på att gå upp till duschen, göra mig iordning och börja dricka alkohol. Känner bara för att krypa upp i min soffa med en tjock tröja( då måste fönstret stå öppet om det ska bli den mysiga effekten), en kopp thé och en bok.
Har jag lagt av mig så mkt? Eller är det bara avsmak för att se människor för det gör jag varje dag på jobbet? Nej just det, jag är lite trött sen igår. Det är tydligt att man lagt av sig. Pallar inte trycket lika bra längre! :S
Men det går tyvärr inte. För det är skitjobbigt att ha fönstret öppet då man hör alla fulla människor och bilar som kör i alla vattenpölar, sen så kommer våra kära viltmästare hit idag, för karnevalen och framförallt för att träffa mig och Lill- Emsan.
Så det är väl bara att rycka upp sig och komma igång.

Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback