Morgonen

Vi kom faktiskt upp för att möta upp Sofia och gå ut och gå. Så imorgon blir det samma sak. Dessvärre ska vi ses kl 07.45 för Sofia börjar jobba 9.30. Puh. Men dte ska gå. På senaste tiden har jag blivit så morgontrött. Det är verkligen jätte jobbigt. Har alltid vart pigg på morgonen. Har jobbat som frukostvärdinna ett par år, men som sommarjobb. Förutom på ÖM då det var mitt ansvarsområde.
Älskade det då. Komma ut dit, helt ensammen. Gå in, byta om, sätta igång ugnar och stereon och vrida upp högt. Sen ha en timme för mig själv där. Veta att snart börjar de andra. Men när man jobbade kväll därute och var själv, var det inte lika kul, då visste man att så fort gästerna gått skulle jag få åka hem. Då ville man bara hem.
Så det är nog lugnet och harmonin på morgonen som gör det så härligt att gå upp. Det är morgonen som oftast är avgörande för hur resten av dagen ser ut, humörsmässigt.
Men: Morgonstund har guld i mun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback