fattig student

Nu har jag äntligen börjat plugga. Sen kom Carro hem från stallet och vi satte oss och pratade. Då blev jag himla upprörd över vårt ämne så jag har inte kommit in i min anda ännu. Diskuterade bland annat Sverige och lite sånt.
Men även CSN. Felicia i klassen kom med ett chockbesked en dag.
Det bidrag vi får från CSN ligger 1000 kr under vad som räknas som en fattig inkomst! Fatta 1000 kr. Inte konstigt att jag tycker att jag alltid är pank, nu räknas jag även som fattig! hmmm. Deprimerande.


Borde det inte vara så att man borde uppmuntra till att folk faktiskt får en utbildning? Sverige borde väl vara intresserade av att det finns själar som vill visa framfötterna och kanske hjälpa till med att vårt land nämns som ett framgångsrikt land... Men vad vet jag, jag är bara en fattig svensk!

Nu blir jag nästan upprörd igen.....

Jag ska faktiskt ringa CSN och fråga varför inte bidragt höjs, med tanke på hur vårt samhälle ser ut och allt kostar verkligen pengar. Undra hur många som ställer denna fråga till dom om dagen? Skiter jag i, jag har en fråga och vill då ha ett svar.

Hur bör man sig åt när allt man läser går in och sen lämnar lika fort?? Måste sluta tänka på så mycket annat när jag sitter i lugn och ro.

Igår hade vi ytterligare en härlig filmkväll med Sofia och Erica. Käka lite mat och sen såg vi "trångt i kistan" en brittisk komedi om en begravning. Låter kanske hemskt, men den var riktigt rolig...

Om lite drygt 7½ timme sitter det en en efterlängtad summa pengar på mitt konto, lön och CSN! Kan ialla fall gjäldas en stund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback