Min födelsedag! Grattis till mig!:P

Kände redan imorse att gud vad gammal jag känner mig idag. Ett helt år äldre. Men jag fick i alla fall en cykel i present. En gammal damcykel, underbart! Nu kan jag inte komma med någon dålig bortförklaring längre om att jag inte orkar gå bort till Isaksdal på kvällen, nu har jag en cykel!

Det där med att jag kände mig gammal kan kanske bero på att jag inte kunde sova inatt. Låg och vred och vände på mig. Människor väsnades ute på gatan och det låter så väl in i rummet. Det blev för varmt, det blev för kallt. Halv ett gav jag upp. Jag tog mitt täcke och en kudde och gick in i vardagsrummet och la mig på soffan istället. Så jag och Dimitra sov på soffan inatt. Men jag måste faktiskt ge min soffa beröm, den är riktigt skön att sova i. Sen är det kanske inte alltid så skönt på morgonen när man har somnat i en soffa, lite lätt stel sådär.

Glömde skriva igår att vi kollade på ett program från SVT Direkt i skolan. Det var årets talare 2007 som höll en föreläsning på kunskapens dag. Han var riktigt bra och det han talade om berörde en. Man blev lite tagen på sängen.
På svt direkt:s hemsida, Fredrik Hären, utdrag från kunskapens dag, del 2, är det man ska kolla på. Han var riktigt bra!

Sitter vid köksbordet, har precis bakat klart mina muffins med choklad till 40 pers. I fönstret står en orkidée. Denna orkidée köpte jag och Carro tillsammans i somras när vi nästan precis hade flyttat ihop. Vi var och skulle köpa färg för att måla köksstolarna(som inte längre finns bland oss, förstå då hur resultatet blev!). Men sen ville Carro skaffa sig en lite blomma till hennes våning. Så hittade vi denna orkidée. Så vi beslutade oss för att slå till. Vi har tagit väl hand om den. Men den dog i vintras. Eller snarare vissnade, men nu, nu så har den börjat blomma igen! Ingen kan vara gladare än vi!=)
Skulle bli en kort historia, men jag är sällan bra på sådant!

Ja, nu är det nog dags att gå och vila huvudet på kudden. Upp tidigt i morgon bitti! klockan 6! MY god, hur ska jag orka! Så är det Kent konsert i morgon kväll! Så jävla underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback