"du är min hjälte för du är precis så svag som jag"

Idag är man lite sliten. Den obligatoriska utgången på juldagen blev en lyckad tillställning.
Kolapaj, ignorera jobbig människa, blivit ignorerad, druckit raspberry mojhito, dansat, druckit öl och vin, träffat roliga människor, fått konstiga blickar, lett mitt bredaste leende åt patetiska människor, fått komplinager en av de lät som följer: men du är i allafall snygg(hahaha), frusit, åkt taxi, njutit av situationen, gått i pumps, saknat Bitchhouse(tänkte förkorta och skriva saknat BH, skulle kunna missuppfattats, hahaha) och som vanligt har det varit synd om alla andra!

Ikväll hade jag lust att gå ut och mysa runt lite och dansa lite. Men ingen av de som jag ville gå ut med ville.. Hmmm..
Men dte är väl bra för nu är dte mycket planer i januari, 14 kommer kanske tess och Ina upp, kryssning med jobbet den 22 och igår bestämdes det att Cajsa kommer upp sista helgen i januari och Carro kommer med och även Elinor. Så himla skoj, Längtar massor till den månaden som vanligtvis brukar vara ganska tråkig med dåligt med pengar och dyster. Januari kommer fortfarande vara dåligt med pengar och dyster, men nu har jag lite som lyser upp i januari mörkret.

Jag saknar att ha ett tjejgäng som man alltid vet finns där hemma och som hör av sig oavsett om de vet att man inte kan närvara. Att ha en där, två där, en där och så vidare är ju bra det med men ibland vill man bara att samla alla som man tycker om. Men bara för att jag tycker om alla så behöver dom ju inte tycka om varandra. Kan bli så knasigt det där. Men jag är otroligt glad över mina älskade vänner som jag har utspridda på sina olika hörn.

Nu blir det till att självdö i soffan och hoppas på att jag orkar vara vaken en liten stund till. Men en sak är märklig, nu när man väl är hemma och tycker att det är skönt att man flyttat härifrån så får jag känslan av att jag missar något ikväll när jag stannar hemma. Så puckat för jag vet att det är som vanligt, samma gamla personer ute och samma musik och samma tugg.. Konstigt det där!

"Och du säger att staden är precis som staden alltid varit
I väntan på en lång, kall vinter
Och du säger att saknad kan man lära sig att leva med ibland
Genom en iskall vinter"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback