Glitter in the air

Det är kallt ute.
Här i Haggan får du parkera gratis på gatan, men sen finns det visa restruktioner, inte onsdag 8-16 osv.
Så nu när jag var ute med dimman såg jag en ny parkeringsplats som jag var tvungen att ta eftersom jag måste ändå flytta bilen kl 8 imorgon bitti. Så fort in, tog med mig lite grovsopor på vägen och sprang ner till Forden.

Forden frös. Det var mer is på insidan av rutan än utvändigt.
Perfekt, p-platsen är fortfarande ledig!
Startar upp en lite sur bil men kommer absolut ingenstans!!
Vi har frusit fast.
Jag som annars brukar ha så mycket skit i min bil har inget vapen för de enorma ishögarna som flockas kring bakdäcket.
Med ett tappert försök med en bläckpenna gav jag upp och gick på de lite tyngre grejorna, varningstriangeln!
Människorna i bilarna som körde förbi mig måste ha skakat på huvudet och tänkt medlidande.
Frusen och jävlig trampar jag på gasen och inget händer. Det är ju just typiskt. Med skräcken i ögonen kollar jag på den lediga platsen som fortfarande är ledig.
Men så plötsligt händer det, vi kommer bort!!
En bubblande känsla imagen av lycka är det jag känner.
Så det var bara att åka och vända och snyggt glida in på min nya parkeringsplats!
Lyckan var total!

Fyndade lite tidigare när jag var inne i stan. Mest underkläder men även en klänning.

Nu kommer snart John och möjligtvis fick han med sig Tobbe, så ska jag bjuda på lite bullar och finthé.



På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback