Sverige, Sverige älskade land, en tiger som skäms jag vet hur det känns

Det är massa snö även här i Stockholm och Haggan. De fria parkeringsplatserna är fulla med snövallar så nu är det ännu jobbigare att hitta en ledig plats som är relativt nära lägenheten.
Hemma på landet är det vackert med all snö.





Idag blev jag lite sugen på att åka lite pulka.  Men det är först och främst inte kul att göra det själv och sen vet jag inte riktigt var  man gör det här i haggan.

Nu är alla julklappar färdiga. Inspirationen kanske inte har varit på topp så det kanske inte är så mycket engagemang bakom klapparna men en liten tanke.

Jag har kommit på Dimitra att fejka. Hon fejkar att hon haltar.
Gjorde det förra året oxå kan jag dra ´mig till minnes. Det är väldigt kallt ute för hennes små tassar, det kan jag förstå. Men när vi nästan är hemma så börjar hon hoppa på tre ben och gny. Det är ingen engångsföreteelse heller så jag vågar påstå fejk. När jag då tar upp henne och värmer tassen så gnyr hon ännu mer och skakar. Sen vill hon ner på marken. Då haltar hon inte längre.. Märkligt det där.
Men hon är ju min lilla ögonsten så jag värmer gärna tassen på henne...



Nu är det dags för ett besök i tvättstugan och sedan försöka ta mig i väg till gymmet. Belöningen då blir att lägga mig i badkaret!

När allvaret har blivit ett skämt
när tystnaden skräms
vad är det som hänt
välkommen välkommen hit
vem du än är, var du än är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback