living on the edge

Igår smällde dimman i sig 70% choklad. Mkt farligt för en hund. Speciellt så mkt för en sån liten hund. Så i går eftermiddag hängde hennes liv i ett tunt snöre. Inlagd på intensiven på  Bagarmossens djursjukhus över natten med dropp och ekg övervakning. Kostade dryga 4000 kr i dag när jag hämtade henne. Men det var helt och hållet så värt det. Det skulle egentligen kostat 7000, vilket innebär ett helt CSN, men fortfarande skulle det vara värt det. Jag fick tillbaka min lilla hund, pigg, frisk och levande.

När jag kom hem i går efter att jag och sanna lämnat henne på sjukhuset la jag mig i fosterställning i sängen och grät en bra stund. När jag skulle sova mindes jag små stunder tillsammans. Ville hoppas på att hon skulle klara sig men samtidigt förberedda mig på det värsta. Men det blev lycka till sist. När mamma och jag satt och väntade på att komma ut med henne kändes det som att sitta på sjukhuset och vänta på att få se ett nyfött barn för första gången.
Det är Kärlek! och kanske det hela var ett rop på uppmärksamhet, med tanke på att dimman är en dramaqueen som löper och inte får hänga med pojken som bor i någon av lägenheterna under oss.

Love you my little darling

Kommentarer
Postat av: sanna

usch vad jobbigt... :( men skönt att det redde upp sig till slut! pussa det lilla busfröet från mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback