drömmar och flottig

Idag känner jag mig äcklig.
Svullen i magen, flottigt hår, snoret bara rinner som ett vattenfall från näsan, hostar upp lungorna.
Svullen mage kan ju bero på att jag var ledig i går och tog då tillfället i akt och laga mat, pasta lövbiff blev det och didaen vad gott det var! Sen smällde jag i mig liten Ben & Jerrys ganska snart efter avslutad måltid, kroppen får ju inte hinna känna av att den är mätt!
En sak som är ganska skön är när man är sjuk och man inte måste duscha eller göra sig vacker, för man ligger bara hemma. Skulle man nu ut och göra något ja då syns det ju att man är lite sjuk och folk kanske tycker lite synd om en någonstans. Eller att man bara ser ut som ett white trash! Men det är smällar man får ta!

Trots mitt ovackra utseende för dagen så pallrade jag mig ut på stan en vända. Inte för att göra värsta shoppingrundan utan bara uträtta lite ärenden. Jag hämtade Cajsas Studentpresent (bättre sent än aldrig och hon har redan fått en), hämtade ut mammas skor jag lämnade in häromdagen, handlade en tomat och handtvål på hemköp och en bodylotion på Åhléns.

Så nu har jag ätit frukost och även konstaterat för mig själv att jag har börjat drömma konstiga drömmar, kanske är det ett tecken på feber kanske är pga av något annat.

häromnatten drömde jag att dem nere på Skeppsbron var jätte sura på mig för jag har lovat och jobbat där och sen ringde madde mig och sa att ordinariepersonal skulle få de tiderna. Men sen ringer John mig och frågar om jag är peppad för kvällens arbete och allt blir väldigt förvirrande för jag skulle ju jobba Rökeriet. Det hela slutade med att jag ringde runt till massa människor och till slut fick jag tag på Elin Nilsson, som jag jobbat några gånger tillsammans med ute på Öster Malma. Så hon hoppade in och tog mitt pass på röken så jag kunde jobba Skeppsbron. Men de var sura på mig iallafall, även fast jag var i tid och allt löste sig... Drömmar!

Så inatt drömde jag att jag hämtade ut Cajsas present. Då hade de gjort någon ful figur som man skulle sätta foton på.. Den var jätteful och hennes namn stod med.
Och jag klagade och sa att det var inte den här saken jag ville ha utan vi lämnade in ett kortetui som hennes namn skulle graveras in i. Men dom gav sig inte.. Till slut visade det sig att jag hade rätt iallafall.

Kanske lite oväsentligt vetande men men! Kanske har förgyllt dagen för någon!

Have a lovely day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback