i falling in love with your favorite song, i gonna sing it all night long

Kristider.
Det är det för alla.
Eller alla går igenom en kris för eller senare.
Behöver inte bero på långkonjunkturen, kan vara något helt annat.

Min kris är förtillfället vädret.
När det regnar är det lite folk i hamnen.
Det är inte bara min kris, det är allas kris i hamnen skulle jag tro.
Idag regnar det och jag behövdes inte på jobbet.
Eller ska stå som standby.

Så jag har inte lämnat sängen för allt för långa stunder.
Jag och Dimman ligger och myser.
Eller hon sover och jag läser sista delen av Stieg Larsson.
Det tar emot lite att den snart är klar. 200 sidor kvar...

Vi, jag och Dimman, har tagit en sov och bokpaus.
Så jag lyssnar på några nya favoritlåtar på Spotify, Use somebody- Kings of Leon och Dance with somebody- Mando Diao.
Dimitra dödar nallen.
Det är skönt att hon kan roa sig själv emellanåt.
Däremot blev inte döda nallen leken så långvarig för nu ligger hon med nallen över ansiktet och ser helt utslagen ut...
Hon lekte 5 min...


Vill shoppa.
Har ett shoppingbegär just nu..

Fick mig en rolig syn tidigare idag när jag hör Matte och Carro ute på parkeringen.
Carro asgarvar och jag ser Matte springa runt på parkeringen med sin motorcykel.
Batteriet hade laddat ur om jag inte minns fel.
Så han skulle göra en moppestart på den, alltså rulla igång den...



På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback