Brev till Farmor

23/11 -05 gick vår farmor bort. Jag saknar henne något så fruktansvärt ibland. Då finns det inget som hålla tårarna tillbaka.
Den 29/11 skrev jag ett brev. Till henne.

Till Farmor
Jag saknar dig så otroligt mycket. Det känns så himla skönt att ha haft dig i mitt liv så länge. Du var en alldeles underbar farmor.
Häromnatten låg jag och tänkte på när mamma och pappa brukade berätta om när jag ringde dig, som liten, och ville ha plättar. Hur du skrattade då.
Jag är så stolt över dig.
Är ledsen för alla gånger jag har sagt att vi ska baka men det aldrig blivit av. Kommer att sakna dina nybakta vetekakor. Jag kommer att sakna att dra ner tröjan om den är för kort, så du inte ser att den är så kort.
Jag kommer att sakna att komma in med saker som jag har bakat.
Bara småsaker som att du gjorde din lilla "fin" min när jag hade min hatt på mig.
Det kommer att ta ett tag innan man verkligen fattar vad som hänt. Varje gång jag går förbi ditt fönster tittar jag in och ser om du sitter där. Men det kommer du aldrig mer att göra. Förutom i våra tankar.
Jag visade upp min nya jacka för dig idag. Du skulle tyckt att den var fin.
Mamma frågade oom jag ville åka och titta på dig innan begravningen. Men det ville jag inte.
Vill ha den bild av dig som jag har.
Du var sprallig trots din ålder. Pratglad.
Dom på jobbet tyckte bra om dig fast dom inte kände dig.

Tobbe kom hem i torsdags och berättade att han gjort en namndikt om dig:
Arbetssam
Glad
Duktig
Artig

Stämmer in så bra.

Nu ska jag sova. Börjar jobba kl 6 imorgon bitti.
God natt

En bättre farmor kan man inte ha!
Älskar dig Pangepähutta


Läser detta brev när jag känner att jag glömt eller när jag är ledsen.
Får mig att gråta. Vilket behövs ibland!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va fin Emsan.. din farmor skulle va så stolt över dig. det är dom fina minnena som betyder mest när man saknar, å att sakna är värdefullt!



Love you!

2009-03-23 @ 20:11:08
Postat av: Sofia

det va jag som skrev kommentaren över



- Sofia

2009-03-23 @ 20:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback