jag är i chock

Efter en tids sjukdom så pallrade jag mig i väg till vårdcentralen idag.
Men jag blev sedan påmind över varför jag inte är stamgäst hos vårdcentralen.

Jag kommer in i väntsalen. Ingen där. Går på toa.
Efter en stund kommer en trevlig lite gumma till receptionen och vill ha 140 SEK av mig.
Får inget kvitto först men får det efter jag har stått som ett frågetecken.
Sätter mig ner för att vänta. Då kommer Anton in i rummet.
Anton har ont i sin fot. Han stulkade den för 17-18 år sen när han var på fyllan och hade träskor på sig. Han trampade snett då och har börjat få känningar av den igen.
Han ber receptionisten om att hon ska linda hans fot. Hon vill ha 70 SEK för det. För att linda hans fot.
Sen blev jag inkallad till doktorn. Jag berättade att hade haft feber sen i lördags och hade ont i halsen och hostat sen dess.
Han stack ner en pinne i halsen på mig och lyssnade sedan på mina lungor.
- Du har ett virus.
- Jaha, vad är det för virus då?
- Det kan vara blablabla eller blablabla. Det spelar ingen roll. Du har ett virus.
- Vad ska jag göra för att bli av med det då?
- Du kan få hostmedecin.
- OK
- Bara att hämta ut på apoteket.
- Jasså, vi har ett apotek här i Skarpnäck.
- Nä! Bagarmossen.
- Kan jag låta någon av mina vänner hämta det?
- Jag vet faktiskt inte. Du vet, man hänger inte med när dom ändrar alla lagar och regler.
(Nähä, borde inte en läkare hänga med i det?)
- Så nu ska du ta det lungt, vila mycket och läsa en bok.
- Men det har jag ju gjort i en vecka nu.
- Läs en bok. Läser du någon bok?
- Ja, Stieg Larsson.
- Åh din kropp är i chock.
Jaha, min kropp är i chock!

Sanna trodde att det kan vara ett försök till ett skämt. Men jag tyckte inte att det var kul.
Jag gick ju dit för att få höra ett skämt om att min kropp var i chock efter Stieg Larsson och betala 140 spänn...
Som sagt, jag blev nu påmind över varför jag inte går till vårdcentralen. Dom kan inte ge något vettigt svar!

Trots min lilla diet jag har börjat med köpte jag mig en B&J. Det är ju trots allt fredag och glass är bra mot ont i halsen.=) Det var det i allafall när jag var liten. Så vitt jag vet så har det inte någon som kommit med en magister uppsats och sagt emot

Nu ska jag fortsätta utsätta min kropp för chock och läsa lite.
Undra hur kroppen kommer reagera på söndag när jag går och ser filmen män som hatade kvinnor.
Kommer troligtvis dö digerdöden!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: sara

Postat av: sara

jag gillar att du fick betala 10 kr extra för B&J på Coop eller vart det nu var'!

2009-03-28 @ 10:53:30
URL: http://zsara.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback