då kommer känslan den där smygande känslan man inte rår på

Så är det nära. Idag gick flyttlasset från Hagsätra till landet.
Innan dess fick jag hugga fram min bil ur en snödriva.
Att ståpå en snövall, borsta bort snö från taket och lite lätt ta stöd på motorhuven tillhör inte det vardagliga för min del. Men den kom fram iallafall.

Men nu är jag hemma. Här uppskattar man snön på ett annat sätt. I stan så förväntar man sig att det ska lösas. Jag vill inte att min bil ska vara inplogad, utan jag vill kunna ta mig ut när jag ska ut.
Här på landet tycker jag det är vackert med snö och sen är jag van sen jag var lite att det inte alltid gick att ta sig ut för vägen hade blåst igen.

Igår hade det hänt 40 bilolyckor på sträckan Uppsala-Jönköping.
Det är inte konstigt.
Idag på vägen hem kunde jag ligga i 80 km(dels pga av det dåliga vädret dels för jag hade nog däcken fulla av snö för så fort det gick över 85 så skakade bilen så mycket att jag trodde att jag skulle skakas ut ur bilen) jag blev omkörd av 3 lastbilar, tystberga-Nyköping.
Att de som är störst på vägarna gasar på värst och de som har tyngst last och är längst inte respekterar väglaget. Konstigt att det händer olyckor, verkligen jättekonstigt.

Ikväll blir det glöggmys hemma hos Lillemso med tess, Ina och deras respektive. Ska bli skönt att vara hemma ett tag nu och umgås med mina brudar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback