Tyck synd om mig nu

Stockholm är enda stort kaos just nu.
Gick upp vid 6 imorse för att titta på hockeyn och hoppades på en bra dag.
En dag som flöt på bra. Men ICKE!
1 ½ timme tog det till centralen. All tunnelbanetrafik ovan jord var inställd.

16.30 åkte jag och sis från jobbet. 18.42 var vi hemma.
Människor blir galna och jag förstår det. Det blir panik. Alla vill på samtidigt för man vet inte när nästa buss kommer. Mellan 15 och 20 minusgrader är det ute och bussarna som sätts in är små. De ska ersätta tuben men ersätter knappt en vagn.

45 min fick vi vänta på Gullmars för att då helt hänsynslöst slänga oss in i bussen och sno åt oss sittplatser.
Sanna stod på samma ställe nu och en buss hade passerat på 45 min.
En man hade stått där i 2 timmar och väntat.

Man tror att det ska vara likadant imorgon.

Chauffören imorse fick det att låta som att vi ska vara glada att dom kör oss. All extra personal som är insatt på grund av detta ska vi stå i tacksamhetsskuld i resten av våra liv.
Tack för att ni finns, men vi betalar för våra SL-kort och tågresor för att komma till jobb, shoppa, skola, dejt, krogen und so weiter und so weiter.
SL är iallafall mänskliga och behåller sin resegaranti medans SJ tar bort den nu när den behövs.

Jag tröstar mig själv genom att baka lite kanelbullar och kryper ner i soffan med en grym träningsvärk från gårdagens body pump.

Jag ber en stilla bön att snön väldigt väldigt snart försvinner.
Det värsta är allt vatten som kommer att uppstå då. Kommer våra gator vara så vattenfyllda att vi kommer att få ta oss fram med små ekor på gatorna??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback