Hur ska du våga chansa du som aldrig haft någon tur?

Egentligen borde man inte gnälla så mycket som man faktiskt gör.
Man är aldrig nöjd.
Jag är för mätt, för trött, för lite pengar på kortet, det är för kallt, för varmt, för mycket folk, för lite folk.
Listan kan ju göras lång.
Just nu är vår lägenhet inge kul alls.
Hallen är bedrövlig och hur mycket man än städar så känns det aldrig riktigt rent.
Vi drar ner varandra i träsket.
Vi gnäller och vill göra det bra, men känner väl innerst inne att det inte spelar någon roll vad vi gör, kommer inte bli bättre ändå.
Men alla vill väl ha sin hall inklädd i gardiner och ett offeraltare?

Idag har jag umgåtts med min väninna Bitti.
Saknar henne så fruktansvärt mycket när hon är borta. När vi väl ses är det inte många timmar som avsetts för det är så mycket annat.
Men idag kom hon upp till mig. Lycka.
Efter en sen lunch traskade vi omkring på stan och hon shoppade.
Jag höll hårt i mina 120 kr.
Men nu har hon sett vårt råttbo och ett datum är uppe på tapeten om när jag ska åka ner till henne i Maas och hälsa på.

Syrran står och lagar mat i detta ögonblick, torskgryta bjuds det på ikväll.
Mums!
Jag är glad att hon är här även fast det är trångt i sängen.
Glad att hon är här för då slipper jag sakna och längta hem.
Även fast jag saknar mina bröder mycket så känns dem inte så långt borta när sis är här.









Tycker att det är konstigt att man säger att om du har otur i kärlek har man tur i spel.
Men om det är otur i båda dessa vad kan man då ha tur i????

"Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd?"


Kommentarer
Postat av: mamma

bröderna och mamma har också ätit torskgryta idag

2010-02-18 @ 20:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback