Held

I två dagar har jag varit hästvakt. Så himla härligt!
Men man glömmer fort hur kallt det blir att vara i stallet på vintern.
Men idag bunkrade jag upp med långisar, tjock polotröja, fodrade gummistövlar med raggisar och skidhandskar.
Men ändå frös jag.
Finns nog inget som gör det varmt att vistas i stallet på denna del av året.

Middagen idag intogs tillsammans med grabbarna i Råggan, det bjöds på pannkaka.
Minns när man var liten och mamma stod och gjorde pannkakor.
Till 6 personer. Det blir en del pannkisar!
Eller när jag var ännu mindre och ringde till farmor och meddelade henne om att jag skulle komma på besök med familjen.
Jaha vad trevligt svarade hon då. Vad vill ni ha och äta?
PLÄTTAR!!!
Så skrattade farmor på sitt goa sätt och ställde sig och gjorde plättar när vi kom.
Det fanns plättar till en förbannelse!
Men vi åt och åt och åt. Hade det gått så hade det spruttat plättar ur öronen på oss.

I helgen är det bröllopsmässa som jag bara måste gå på!

Imorgon står det mycket på schemat.
Upp tidigt för att gå och träna, in till stan och handla lite nödvändigheter och sen åka till jobbet.

Saknar min hund något så fruktansvärt just nu. Men den lilla korven kommer hit i helgen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback