som en glasbit

"som en glasbit i en vattenpöl som frös"
en rad ur en av Kents låtar.
Älskar den.
du finns där som en glasbit, men syns inte i vattenpölen.
Du finns där som en glasbit,  men kommer ingenstans i det frusna vattnet.
Ibland känns det så.
Man vill mycket men tar inte tag i det och viljan om att synas är inte tillräckligt stark.
Att försöka men inte lyckas.

Imorgon är det midsommar.
Ska jobba hela kvällen så på dagen blir det grillning med Cajsa och alkfritt jordgubbsvin.
Ska även baka en tårta, en riktig gräddtårta och ta med till jobbet.
Trots att jag innerst inne tycker att det är skönt att jobba på midsommar så är det ju iallafall lite synd om oss.
Jobba när alla andra sitter ute och dricker snaps och äter sill, sjunger och är glada.
Vad är det egentligen för skillnad mot andra dagar??
Det är väl mer godkänt att börja till lunch.
Finns inga som helst krav att gå ut.
Midsommar förra året blev ju en mindre katastrof..

Sitter och uppdaterar min Iphone till 4.0, där man kan multitaska och massa annat roligt!

På tisdag drar vi till P&L. Som jag längtar!

Något jag längtar efter ännu mer är min roomie.
Att ha en vän som man längtar efter så mycket att man får tårar i ögonen är guld värt. Det är en riktig vän.
Love you!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback