Beat´s in my heart, put your hands on my heart

Jaha, då har jag gått och blivit med jobb.
Detta trots att det var finanskris och det är ju trotsallt januari och då skär företagen mer på personal.
Januari är ändå en godkänd bortförklaring.
Men finanskris??
Hallå, har inte Sverige också drabbats?
Jag har knappt märkt av den jobbmässigt iallafall. Har inte varit utan jobb någon gång under denna finanskris. Sen att min plånbok ofta genomgår en finasiell kris, men jag misstänker att det är något jag själv ligger i grund till.
Och tydligen blir jag inte utan det i England heller!

Ska jobba på en nattklubb i Covent Garden som heter Sway.
Eller antagligen ska jag göra det.
Vi har någon slags av träning/instruktionsdagar fram till onsdag nästa vecka.
Så måste man bli godkänd på alla delar så får man jobba.
Men jag känner inte att konkurrensen är jättestor.
Jag har jobbat i 9 år inom restaurang och 3 av dem stått bakom baren.
Det sitter tjejer där som aldrig jobbat under stress eller stått bakom en bar.
Så det är bara att hålla tummarna!

Sen är det ju det där med lön. OMG!!!!
Jag tyckte jag var underbetald hemma i Sverige. Men att vara underbetald, det har fått en helt nytt ansikte, här i London är man underbetald!
Jag känner cirka hälften av min timlön i Sverige. Och då har jag inte räknat med OB och nattillägget!
Får ju hoppas på sjukt bra dricks!

Idag har jag köpt min födelsedagsklänning och lite av en belöning till mig själv, en kklänning från Karen Millen!
Å dessa klänningar är ju Guds mästerverk till kvinnan!
Bild på klänningen får komma vid ett senare tillfälle. 
Kan ju inte avslöja outfiten för den 12 mars.
Men ni som känner mig vet att jag inte kommer klara att hålla det hemligt! ;)

Puss och kram!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback