you have to risk it to get the biscuit


Ikväll bjuds det på lite chokladprovning på vår vind.
Vardagslyx.

Idag har det varit en trevlig dag på utbildningen.
Blev inte trött lika snabbt.
Shit vad trött man blir i huvudet efter ett tag.
Bara att sitta och lyssna är ju jobbigt i sig under en längre stund.
Sen att det är på engelska.
Nu när man är ovan vi det så måste jag verkligen hålla mig fokuserad.
Går inte att tänka på andra saker samtidigt. Då tappar jag det....

Pratade med två av cheferna idag. Den ena var restaurangchefen, Ewan.
Dem frågade vad jag kände mest för och då sa jag att restaurangen lockade.
Då blev Ewan jätteglad då han inte trodde att någon ville vara där utan att alla ville in bakom baren.
Men man får ju vara lite smart.
Dels är det typ bara jag som vill jobba i servisen sen är det bättre dricks och bättre pass i restaurangen.
Här håller dem inte på med OB tillägg, så det är samma lön vilken tid på dygnet du än jobbar.
Och är man underbetald som det är så gäller det att ta vara på de små extra slantarna jag kan få!
Så det känns bra! Sen kommer jag säkert få jobba i baren också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback