vad blir det för mat?

Har ju så mycket för mig nu när jag är "ledig".
Så jag tog en lliten paus i detta och tittade genom lite gamla bilder.
Har ett album på fejjan som heter Skarpnäck.
Saknar skarpnäck en aning.
Lägenheten var jättemysig, speciellt köket.
I detta kök bjöds det på många middagar.
En minns jag speciellt.
Slutade skapligt en dag från praktiken och "familjen" skulle komma över på middag.
Så jag fick i uppdrag att bestämma middag. Jag älskar dessutom att laga mat så ingen var ju gladare än jag som skulle få briljera lite.
Vilket inte alltid är lätt när det är 5 tjejer som ska ha lite talan.
Men så strosade jag runt i den lilla Vi butiken vid jobbet.
Dem brukade ha bra erbjudanden.
Var säkert där inne i 45 min innan jag bestämt mig.
Men så fann jag det som skulle tillagas.
Betalade och åkte hem.
Sanna och Linda kommer hem.
Frågar ivrigt vad det kommer att bli till middag och då håller jag stolt upp denna:

och utbrister: Det blir lax ikväll!!!

Då att tillägga att jag aldrig tillagat en hel lax.
Som tur var så var innehållet i laxet urskrapat redan så det var "bara" att halshugga och ta bort ben.
Hjälp med detta fick jag att mamma som var med på högtalarn på mobben.

Men det gick bra och middagen blev utsökt med ungsbakad lax, stekta cocktailtomater och haricots verts, pressad potatis och min egenkompenerade chilisås.

Mitt matprojekt efter detta blev att tillaga en hel kyckling i ugnen. Men eftersom jag vägrade följa ett recept och trodde jag var köksmästare efter att lyckats med laxen så behövs det  lite övning med kycklingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback