And we sat on the steps to the house

Är sjukt sugen på att sitta under en filt på en uteservering och dricka vin.
Skulle ta ett glas vin till maten.
Tog två sippar och sen försvann suget.
Sitter ute på altanen och lyssnar på musik och har ätit B&J. Har choklad över halva min tröja efter det.
Njuter av min lediga kväll och att jag är ledig imorgon.
Önskar att jag haft möjlighet till att åka upp till Stockholm idag.
Då hade jag fått suttit under en filt och druckit vin.
Men nu åker jag ut till Lillemsan och myser med henne istället.
Hon är fin den där Lilla.

Varför ska de små små orden vara de svåra orden och de hårda orden de enkla orden?
En fråga jag ställde mig själv under tiden i Thailand.
Kom väl aldrig fram till något speciellt.
Tänk vad skönt det är att bearbeta sorg, brustet hjärta, svek, tomhet och alla andra känslor med musik.
Jag har min bröllopslåt färdig och till min begravning.
Men just att sätta igång den där låten som symboliserar just den känslan du har just nu är så skönt.
Allt stannar upp och det är du, tankarna och låten.
Även fast det är jobbiga tankar som ska komma upp så är det skönt.
För ofta har just det där ögonblicket löst problem.

Regrets and mistakes
They're memories made
Who would have known
How bittersweet this would taste

Adele - "Someone like you"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback