One of those days

En av alla dagar som är bra från början till slut.
En dag som spenderas med underbara människor.
One of those days you gonna look back at and smile at the memories.

Idag har jag varit hos Tess från lunch till kväll.
Tess är en av mina mycket fina vänner.
Inom en vecka(enligt henne) så kommer det att komma en liten knodd att födas.
Tiden går så fort.
Kommer ihåg dagen då hon berättade för mig att hon var på smällen.
En eftermiddag i Hagsätra så pratar vi i telefon när hon på väg hem från skolan.
Helt plötsligt säger hon "Emsan jag är pregnant"
Blir först chockad och frågar om dem ska behålla det. Vilket dem skulle.
Då kommer tårarna.
Små stilla tårar.
Och nu är det så nära innan dem får sitt första barn och vi får gosa med en liten bebis.
Så nästa gång vi ses är hon kanske mamma.

Det rycker ju lite i äggstockarna när man ser alla sjukt söta bebisar.
Men det lägger sig så fort man släppt dem ur sikte.
Det kräver ju dessutom att man ska ha en lämplig karl.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback