Under stjärnorna

Undra hur det kommer sig att man aldrig är nöjd?
Tycker om mitt jobb och önskar inget hellre just nu än att bo på landet och njuta av de tydliga övergångarna av årstiderna.
Men just nu har jag en liten svacka
Jag saknar Stockholm så sjukt mycket.
Jag känner mig ensam.
Även fast det finns människor runtom mig som jag tycker om så är det något som saknas.
En vän frågade idag vad jag gjorde på kvällarna.
Svaret han fick var jobba.
Om jag inte jobbar så ligger jag hemma och gör ingenting.
Har knappt orkat städat.
Men det är skönt att jobba, då slipper man tänka på saker man vill undvika att tänka på men som kommer ändå.
ikväll har jag legat med en ben & jerry´s i ena handen, ett glas vin i andra med datorn på magen och kollat på Sex & the city 2. Fått känslan patetisk när jag värmde en pizza och intog middag i sängen. Måste göra något åt det här. Det är inte sunt.
Första steget: förnekelse, andra steget: erkännande.
"Allt som gynnar tillit och respekt måste uppmuntras"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback